|
Leeuwarden, culturele hoofdstad van
Europa
|
|
Kunst bij ZIENN
Vanaf de maand augustus tot een nader te
bepalen datum doe ik mee aan een
expositie bij
ZIENN in het kader van "Leeuwarden, culturele hoofdstad van
Europa".
|
ZIENN
is een non-profit organisatie,
gevestigd in het
voormalige ABN AMRO gebouw, welke hulp biedt aan de meest kwetsbaren in
de
samenleving. Middels begeleiding wordt alles op alles gezet om mensen
sterker en vaardiger te maken
zodat zij in de toekomst moeilijke situaties het hoofd kunnen bieden.
In de Algemene Opvang van ZIENN in Leeuwarden wonen 40 dakloze mensen.
Met
begeleiding maken zij een nieuwe start in het leven, gericht op
doorstroom naar
weer (zo) zelfstandig (mogelijk) wonen.
|
|
|
Vanaf 21
maart t/m eind december
exposeren naast de
expositie "Verborgen verdriet" van Ans Markus,
gedurende 10 maanden, 100
kunstenaars 1000 kunstwerken.
Naast de portrettenserie van Ans Markus,
zijn gedurende 10
maanden, iedere maand ook de kunstwerken van 10 beeldend kunstenaars te
bezichtigen.
|
De werken,
schilderijen en ruimtelijk werk, worden
tentoongesteld in het souterrain, op de begane grond en bij de statige
trap naar de
eerste verdieping in het voormalige ABN AMRO gebouw aan
de Nieuweweg 3,
te
Leeuwarden. De algemene opvang van ZIENN is blij en
trots indrukwekkende en wisselende exposities in
huis te hebben in het jaar waarin Leeuwarden culturele hoofdstad van
Europa is.
|
|
|
Kunstenaars
laten hun kunst zien, levenskunstenaars laten zien hoe ze wonen en je
kunt een kijkje nemen bij een expositie over
geldkunst in de kluizen van de voormalige ABN AMRO bank.
|
Bezoektijden: |
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag |
10:00
10:00
10:00
10:00
10:00
10:00
12:00 |
–
–
–
–
–
–
– |
17:00
uur
17:00 uur
17:00 uur
17:00 uur
17:00 uur
17:00 uur
17:00 uur |
|
|
De toegang is gratis
|
Tevens wil ik u nog attenderen op het feit,
dat bij De Eikelhof in Mariënheem mijn stillevens nog steeds
zijn te bezichtigen.
Eveneens is er permanent werk van mij bij Galerie Meander in Zevenaar
in stock.
|
|
|
|